دویدن

دویدن

برای رسیدن، باید بالا رفت... برای بالا رفتن، باید پرواز کرد...
و برای پرواز کردن، باید دَوید!

خوک نیم پز!

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۶ ب.ظ
بسم الله

استاد آمده است سر کلاس. دارد در مورد تریشنلا اسپیرالیس صحبت می کند. نوعی کرم انگلی که کارش تهاجم به عضلات است. استاد می گوید این کرم از طریق خوک منتقل می شود. روش های درمانی که تمام می شود، می رود سراغ روش های پیشگیری.
می گوید: نخوردنِ گوشت خوکِ آلوده یا نیم پز و درمانِ خوک های بیمار. نمی گوید پایبند بودن به مذهب و نخوردنِ حرامِ خدا. از اینجور دستورالعمل های کپی شده توی زندگی زیاد دیده ایم. همین نرم افزارهای غیرِ بومیِ نامطابق است که عملکرد این روزهای سخت افزارِ کشورمان را بهم زده.

https://t.me/davidan_1
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۲
میرزا محمّد مُهاجِر

نظرات  (۵)

یک استاد میکروب داشتیم می گفت الآن دارن تحقیق می کنن که بفهمن رازی رو که توی ذبح شرعی هست ...
پاسخ:
چه تحقیق خوبی.
دانش باید نافع باشد. کاربردی...
تحقیق مسلمان ها نیست ، حیف ...
پاسخ:
غیر مسلمون ها روی احکام اسلام تحقیق میکنن؟
البته از یک نظر شاید چون ما تعبدی احکام رو پذیرفتیم، چندان ضرورتش احساس نمیشه برای تفحص و تحقیق.
بله ، غیر مسلمان ها تحقیق می کنند. 
همین خوک هم مسلمان ها یحتمل نرفته باشند دنبالش ...
غیر مسلمان هم که تحقیق کند به دو هدف انجام میدهد 
اگر به نکته ی خوبی برسد ، برای خودش به کار می گیرد و شرف داشته باشد میگوید ، نداشته باشد هم علنی اش نمی کند .
 اگر هم نرسد برای تبلیغات ضد اسلام به کار می گیرد.
این قضیه ذبح رو من فراموش کرده بودم اصلا، بعد از اینکه پست تون رو خوندم یادم اومد . هیچ از مقاله ی علمی ازش نخوندم . 
طبیعتا باید از دو حالت بررسی بشه، یکی میزان درد و فشاری که حیوان متحمل میشه ؛ یکی تغییراتی که گوشت ِ ذبح اسلامی با گوشت غیر ذبح اسلامی می تواند داشته باشد.
پروسه ی عمل رو دیدم ، اما نمی دونم شرح دقیق مراحلش چیه . 
مری و نای رو با چاقو میزنن و دو رگ از گردن . بعد چند دقیقه ای میذارن سر بمونه روی تن و بعد جدا میکنن .یعنی نخاع رو بلافاصله قطع نمی کنن . 
که حالا چرایی اینا رو من نمی دونم دیگه . فرضا شاید نخاع رو برای مخابره سیگنال قطع نمی کنند ؛ اما دقیقا چه سیگنالایی اللهُ و محققا ، تا حدودی ، اعلم !

بعد هم احتمالا اثر قطع شدگی این دو لوله و رگ ها روی کیفیت گوشت بررسی میشه چون تا جایی که میدونم قطعِ به این نحو ِ این ۴ تا ، ویژه ی اسلامه . بقیه ی ادیان نمی دونم چه طوره .



اینا احتمالات ذهنی بودن ها. یعنی سند علمی ندارم که تحویل بدم. کلی ، برای تکمیل حرفم گفتم .
پاسخ:
 جالب بود. ممنون.

در این رابطه این رو پیدا کردم:

Effect of Islamic ritual slaughter on beef quality

Pages 489-491 | Published online: 07 Mar 2016

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.4081/ijas.2009.s2.489


پ.ن: البته بیانِ ریز متد انجام کار زیاد جالب نبود. هر چند توی آموزش ها در ادامه ی روند الکترودگذاری روی مغز موش، نهایتاً سر موش رو قطع میکنیم برای جداسازی هیپوکامپ و رنگ آمیزی بافت ولی احساس میکنم گفتنش یک جور قساوت به همراه میاره که طبع نویسندگی رو تحت تاثیر قراره میده.
امتحانات که تمام شوند ، حتما حتما سر فرصت و با دقت می خونم .



یه مطلبی هم در مورد یک سری باکتری ها هست که اونم به نظرم با دستورات اسلام مطابقه . اونم هر وقت متن مقاله رو خوندم ، ارسال میکنم براتون با منبع .
پاسخ:
ممنونم. ان شاء الله
سلام
من چیزی که این جا گفته بودم فراموشم نشده بود. امتحانات تا آخر تیر بودند و برای همین دیر شد.



اون مقاله ای که گفتم نظرم در موردش عوض شد. یه چکیده خیلی کوتاه فارسی ازش خونده بودم که این فکر رو در موردش کردم . 
اما اون طور نبود . 



عذر میخوام بابت تاخیر.
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم.
نهایتاً جمع بندی چی شد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">